انجمن‌های فارسی اوبونتو

لطفاً به انجمن‌ها وارد شده و یا جهت ورود ثبت‌نام نمائید

لطفاً جهت ورود نام کاربری و رمز عبورتان را وارد نمائید


 خبرها، اتفاقات و تصاویر مربوط به مربوط به جشن انتشار را با هشتگ ufest1804 در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

نویسنده موضوع: اخبار دنیای سه بعدی اوپن سورس  (دفعات بازدید: 39242 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال مشاهده موضوع.

آفلاین محمد باقر اهتمام

  • High Sr. Member
  • *
  • ارسال: 661
  • جنسیت : پسر
  • محمد باقر حمایت می کند از : Ogre3D , CrystalSpace
    • کتاب و انجمن فارسی گیمپ
اخبار دنیای سه بعدی اوپن سورس
« : 30 مهر 1386، 10:56 ب‌ظ »
در این تاپیک اخبار مربوط به دنیای سه بعدی اوپن سورس قرار می گیره .  ;)

آفلاین محمد باقر اهتمام

  • High Sr. Member
  • *
  • ارسال: 661
  • جنسیت : پسر
  • محمد باقر حمایت می کند از : Ogre3D , CrystalSpace
    • کتاب و انجمن فارسی گیمپ
پاسخ به: اخبار دنیای سه بعدی اوپن سورس
« پاسخ #1 : 30 مهر 1386، 11:04 ب‌ظ »
اخبار شماره 1:
Blender & luxrender
luxrender یک موتور رندرسازی اوپن سورس است که جدیدا به دنیای اوپن سورس معرفی شده است . عکس هایی که با این موتور رندر می شوند نور انها بر اساس قانون های فیزیک بسیار پیچیده محاسبه می شود و به همین دلیل عکس هایی با واقعیت بیشتر تولید می شود مانند عکس زید که با این موتور و بلندر تولید شده است .


در حال حاضر برنامه نویسان این موتور در حال هماهنگ سازی هر چه بیشتر این موتور و بلندر هستند تا همانند موتور YafRay کاربر بتوانند از ان به عنوان یک external render استفاده کنند . همچنین بسته های قابل نصب این موتور برای لینوکس و مک و ویندوز موجود است . برای اطلاعات بیشتر می توانید از سایت رسمی ان در ادرس http://www.luxrender2.org/  دیدن کنید و در صورتی که مایلید در کارهای خود از این موتور استفاده کنید این اموزش را بخوانید http://www.luxrender2.org/index.php?option=com_content&view=article&id=67&Itemid=81  .

آفلاین محمدرضا بوذری

  • گروه راهبران
  • *
  • ارسال: 2641
  • جنسیت : پسر
    • بوذری
پاسخ به: اخبار دنیای سه بعدی اوپن سورس
« پاسخ #2 : 30 مهر 1386، 11:08 ب‌ظ »
باورم نمیشه واقعا این کامپیوتریه ؟!  :o
حلقه ایرانیان اوبونتویی در فیسبوک [facebook.com/ubuntu.ir]

آفلاین محمد باقر اهتمام

  • High Sr. Member
  • *
  • ارسال: 661
  • جنسیت : پسر
  • محمد باقر حمایت می کند از : Ogre3D , CrystalSpace
    • کتاب و انجمن فارسی گیمپ
پاسخ به: اخبار دنیای سه بعدی اوپن سورس
« پاسخ #3 : 30 مهر 1386، 11:30 ب‌ظ »
اخبار شماره 2:
ویندوز کوچک دنیای بی مرز

چند وقت پیش گروهی از کاربران ویندوز 32 bit به برنامه نویسان بلندر اطلاع دادند که یک باگ وحشتناک که در کارهای بزرگ خود را نشان می دهد در بلندر وجود دارد و ان این است که انها نمی توانند از مقدار رم بیش از 1.5 گیگابایت استفاده کنند و این برای کاربران بلندر که از رم هایی در حدود 4 گیگابایت استفاده می کنند مثل یک کابوس می ماند . در این فیلم اموزشی mpan3 نشان می دهد که این مشکل نه تنها از بلندر نیست بلکه از طراحی ویندوز است که نمی گذارد برنامه از 1.5 گیگابایت بیشتر استفاده کنند برای دیدن این فیلم به ادرس زیر بروید .
http://mpan3.homeip.net/?blendermemory

آفلاین محمد باقر اهتمام

  • High Sr. Member
  • *
  • ارسال: 661
  • جنسیت : پسر
  • محمد باقر حمایت می کند از : Ogre3D , CrystalSpace
    • کتاب و انجمن فارسی گیمپ

آفلاین Mehdi

  • ناظر ویژه انجمن
  • *
  • ارسال: 3281
  • جنسیت : پسر
    • هزاردستان
پاسخ به: اخبار دنیای سه بعدی اوپن سورس
« پاسخ #5 : 01 آبان 1386، 12:16 ق‌ظ »
 :)
عجب کار جالبی. به نظر من ما باید خیلی کار کنیم در معرفی قابلیتهای نرم‌افزارهای متن‌باز! هیچ چیز به اندازه معرفی این قابلیتها و پتانسیلها نمیتونه کاربران رو جذب کنه... خیلی از افراد جامعه متاسفانه تصورشون اینه که متن‌باز و نرم‌افزارهای آزاد و رایگان نمیتونن امکانات و قابلیتهای خوبی داشته باشند...
Of one Essence is the human race,
Thusly has Creation put the Base;
One Limb impacted is sufficient,
For all Others to feel the Mace.
~Saadi (persian poet) -1258
Hezardastan | Free As in Freedom

آفلاین سید مهدی

  • High Hero Member
  • *
  • ارسال: 2013
  • جنسیت : پسر
  • یک تازه کار !
پاسخ به: اخبار دنیای سه بعدی اوپن سورس
« پاسخ #6 : 01 آبان 1386، 12:17 ق‌ظ »
مطمئن هستید این تصاویر عکس نیستند ؟؟؟؟؟ :o
مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری مردی !

آفلاین amin

  • Sr. Member
  • *
  • ارسال: 454
  • جنسیت : پسر
  • We live, as we dream - Joseph conrad
پاسخ به: اخبار دنیای سه بعدی اوپن سورس
« پاسخ #7 : 01 آبان 1386، 12:52 ق‌ظ »
جدا اینا عکسن یا نه ! با بلندر کار کردن ؟ ???
فوق العاده است
@cybertux
no sign

آفلاین محمد باقر اهتمام

  • High Sr. Member
  • *
  • ارسال: 661
  • جنسیت : پسر
  • محمد باقر حمایت می کند از : Ogre3D , CrystalSpace
    • کتاب و انجمن فارسی گیمپ
پاسخ به: اخبار دنیای سه بعدی اوپن سورس
« پاسخ #8 : 01 آبان 1386، 08:22 ق‌ظ »
عکس اول کا کار بلندر و موتور رندر LUXRENDER بود اون بقیه عکس ها هم کار بلندر و موتور رندر YafRay بود . برای مثال اون ماشین توی ساحل طرف فقط ماشین رو ساخته و با ساحل ترکیب کرده . برای اطلاعات بیشتر کافیه سری به گالری بلندر بزنید . کلا اوپن سورس چیزایی که تولید می کنه خیلی باحاله

آفلاین سعید زبردست

  • سعید زبردست
  • گروه راهبران
  • *
  • ارسال: 1051
  • جنسیت : پسر
  • سعید زبردست
    • وبلاگ سعید زبردست
پاسخ به: اخبار دنیای سه بعدی اوپن سورس
« پاسخ #9 : 01 آبان 1386، 12:04 ب‌ظ »
 :o :o

واقعا عکس ها غیر قابل باور بودن. عالیه عالی

مرسی بابت اخبار ;)
وب سایت - وبلاگ - «آنان که می توانند انجام می دهند و آنان که نمی توانند، انتقاد می کنند ...»
قوانین و خط مشی رفتاری در انجمنهای اوبونتو ایران

آفلاین محمدرضا بوذری

  • گروه راهبران
  • *
  • ارسال: 2641
  • جنسیت : پسر
    • بوذری
پاسخ به: اخبار دنیای سه بعدی اوپن سورس
« پاسخ #10 : 01 آبان 1386، 02:54 ب‌ظ »
باورم نمیشه واقعا این کامپیوتریه ؟!  :o
لطفا بلندر رو دست کم نگیرید

ما که دست کم نگرفتیم  ;D ... من همیشه نرم افزار های اپن سورس رو قبول داشتم دارم و خواهم داشت !!! فقط خیلی شگفت زده شدم از دیدن اون عکس ها  8)

حالا ویندوزیا برن با مایاشون حال کنن  :D
حلقه ایرانیان اوبونتویی در فیسبوک [facebook.com/ubuntu.ir]

آفلاین ناربه

  • ناظر انجمن
  • *
  • ارسال: 2037
  • جنسیت : پسر
    • All About Me
پاسخ به: اخبار دنیای سه بعدی اوپن سورس
« پاسخ #11 : 01 آبان 1386، 03:34 ب‌ظ »
 ](*,) ](*,) خيلي باحاله

آفلاین محمد باقر اهتمام

  • High Sr. Member
  • *
  • ارسال: 661
  • جنسیت : پسر
  • محمد باقر حمایت می کند از : Ogre3D , CrystalSpace
    • کتاب و انجمن فارسی گیمپ
پاسخ به: اخبار دنیای سه بعدی اوپن سورس
« پاسخ #12 : 01 آبان 1386، 03:48 ب‌ظ »
اخبار شماره 3 :
peach دومین انیمیشن ازاد

کم کم حال و هوای رسیدن دومین انیمیشن ازاد بگوش می رسد . شاید برای شما انیمیشن ازاد واژه ای جدید یا عجیب باشد . انیمیشن ازاد هم تا حدودی معنی همان نرم افزار ازاد را می دهد یعنی انیمیشنی که سورس ها ان در دسترس باشند این سورس ها می توانند تکه فیلم ها یا عکس ها و تکسچر ها و صداهای بکار رفته در فیلم باشند . اولین انیمیشن ازاد با نام elephant dreams نیز همینگونه منتشر شد این انیمیشن ها بیشتر از اینکه شما را سرگم کنند برای شما یک کلاس اموزشی درست می کنند . گروهی از بهترین طراحان و انیمیشن سازان از طریق موسسه بلندر در حال ساخت دومین انیمیشن هستند که در حال حاضر می توانید در فروشگاه بلندر انرا خریداری کنید  .
http://www.blender3d.org/e-shop/product_info.php?products_id=97


 .


نکته جالب درباره این انیمیشن این است که از قبل پیش فروش شده است.




و این هم تیم ساخت این فیلم .

Sacha “Sago” Goedegebure (Netherlands)

Director
- Concept, story, screenplay
- Character design and direction


Andy Goralczyk (Germany)

Art director
- Shading, lighting, compositing
- Graphics design (web, dvd)


Enrico “EnV” Valenza (Italy)

Lead Artist
- Lead Textures and Environment design
- Modeling


Nathan “Cessen” Vegdahl (USA)

Lead Artist
- Character rigging and deformation setups


William Reynish (Denmark)

Lead Artist
- Animation, … (t.b.a.)


Brecht van Lommel (Belgium)

Technical Director
- 3D tools and rendering development
- Bug fixes


Campbell “Ideasman42″ Barton (Australia)

Technical Director
- Studio Pipeline & support
- Scripting, tools, bug fixes


Ton Roosendaal (Netherlands)

Producer
- Project realization, finances, planning
- Software development, scheduling
و این هم کارهایی که برای ماه اگوست 2007 باید انجام می شد
SVN Branches

    * We will make a Peach Branch, which not only has our own development, but it will actively sync with the other cool branches and kept compatible with trunk.


Modeling

    * Current BMesh project could be valuable, but is not a requirement or bottleneck for Peach. If we want to use it, it would mean having the full modifier stack features working…

    * Model tool needed: the inverse of “rip”, a quick method to merge/snap vertices.

    * Crazy Space editing… probably not possible for lattices.


Landscape, Plants, Trees...

    * Sculpting (multires) might be used here, especially for closups of trees. We could use better modifier stack integration for it. Luckily the characters are not going to be sculpted!

    * Convert curve -> mesh, with proper UV coords


User Interface, general features

    * 3D widget could allow custom alignment; an option that stores and keeps a previously indicated alignment (like to a face or normal or edge)

    * The big interface recode project (tools/event refactor) is not required for Peach. If the work happens during the project, it can be in trunk even, and we keep our branch running fine.

    * More image editing tools in Blender would be nice… like 3d view corrected painting

    * Simple but fun and useful idea: use a ColorBand for defining weightpaint ranges

Sequencer

    * Sound: fix scrub and sequence editing
    * Mirror: flipping images or movies on x and y axis.
    * Update: updates selected images or movies.


Animation

    * Mesh deformation (with harmonics) would be nice… feasible?

    * Shape key editor issues… better control, using strips for it?

    * NLA editor overhaul, with shape key editing?

    * Have multiple Objects draw in 1 IpoWindow

    * The “everything should be animatable” axiom…

    * Armature Proxy needs review and some fixes, especially for linked groups with proxies.


Particle system

    * Hair combing and grooming tools. Currently being worked on by Janne Karhu (Jahka). Brecht will help reviewing.


Render & Material

    * Fur rendering… should allow nearly unlimited hairs, and should be much faster (1 shade per hair-vertex?)

    * Rendering of complex environments (fur, leaves, forest, …), might imply using bucketing, or disk caches for geometry.

    * The famous HDR anti-alising problem (extreme ranges can alias badly)… we might need to test rendering 4k images without OSA, then do the composite pipeline, and then clip color, and then filter down to 2k.

    * Images for textures: use mipmaps cache (disk), tile based cache?

    * Explore volumetric lighting; like for moist or dusty outdoor forest scenery.

    * Sunlight with shadowbuffers?

    * Soft shadow!

    * If needed, allow to split renders over multiple systems (sharing disk caches).

    * Get compositor 4k friendly… tile based?


آفلاین mtux

  • Sr. Member
  • *
  • ارسال: 450
  • جنسیت : پسر
    • Mgroup
پاسخ به: اخبار دنیای سه بعدی اوپن سورس
« پاسخ #13 : 01 آبان 1386، 09:05 ب‌ظ »
خیلی باحال بود!
هم اخبار، هم بلندر
Free Software Advocate and Developer
http://mtux.wordpress.com
My GNU Affero page: http://rate.affero.net/mtux

آفلاین محمد باقر اهتمام

  • High Sr. Member
  • *
  • ارسال: 661
  • جنسیت : پسر
  • محمد باقر حمایت می کند از : Ogre3D , CrystalSpace
    • کتاب و انجمن فارسی گیمپ
پاسخ به: اخبار دنیای سه بعدی اوپن سورس
« پاسخ #14 : 03 آبان 1386، 12:19 ق‌ظ »
اخبار شماره 4 :
مصاحبه با Bassam Kurdali کارگردان فیلم elephants dream اولین انیمیشن ازاد ساخته شده با بلندر


اسم من Bassam Kurdali اسن و شما حتما می دانید که من کارگردان چه فیلمی هستم . من یکی از کاربران بلندر هستم و بلندر را از نسخه 2.2 شروع کرده ام

نظرت درباره اوپن سورس چیه و از چه زمانی با ابزارهای اوپن سورس کار کردی ؟

اولین باری که من با اوپن سورس کار کردم بر می گرده به سال 1994 وقتی که بر روی بعضی از یونیکس ها کار می کردم که استادم به من گفت لینوکس را در خانه نصب کنم تا ببینم می توانم نرم افزارها را بر روی ان اجرا کنم یا نه اون موقع من slackware را نصب کردم و این اغاز راه من در کار با اوپن سورس بود .و از این سال بود که من چیزهایی بسیاری از اوپن سورس اموختم و بسیار بهش علاقه مند شدم . من خیلی دوست داشتم تا اکثر کارهام رو با ابزارهای اوپن سورس انجام دهم برای همین دنبال یک محیط برای کارهای سه بعدی بودم اما در اون زمان چیزه بدر بخوری پیدا نمی شد بنابراین من بلندر را انتخاب کردم البته بلندر در ان زمان اوپن سورس نبود اما می شد انرا بر روی سکوهای اوپن سورس مثل لینوکس اجرا کرد

ویزگی های خوبی که در بلندر دیدی چی بود ؟


اولین ویژگی که من خیلی از ان خوشم امد قدرت برنامه در ساخت انیمیشن و همینطور sub-division surfaces بود. این دو چیز خوب بود که در ان موقع برای شروع کار انیمیشن و مدل سازی برای من کافی بود.البته مهارت من در زمینه سه بعدی زیاد نبود و بلندر نیز به سرعت رشد می کرد و تا می خواستی یک ویژگی را یادبگیری سریع ویژگی دیگری اضاف می شد که کار یادگیری را سخت می کرد .

به نظرت بلندر چه ابزارهایی رو فراموش کرده در خودش جای بده ؟
خوب این یک سوال کلی هست میشه گفت بلندر خیلی چیزا رو از نظر مردم فراموش کرده
......بقیه متن به دلیل تخصصی بودن حذف شده................
برای کارهایی که انجام می دی از چه ابزارهایی در کنار بلندر استفاده می کنی ؟

خوب من از inkscape‌برای بعضی از texture‌ها که با vector فرمت ها بهتر عمل می کنند استفاده می کنم . از گیمپ نیز برای ساخت و رنگ امیزی تکسچر ها استفاده می کنم از avidemux نیز برای کارهای ویدیویی استفاده می کنم البته از بلندر برای این کار هم استفاده می کنم و در برخی موارد هم از Cinelerra و Kino در کل باید بگم من برای کارهایی که می خوام انجام بدم زیاد دنبال برنامه های اوپن سورسی می گردم

کدامش رو بیشتر دوست داری (a)Modelling (b) Animation (c) Compositing (d) Rendering (e) Rigging (f) Game-Engine?

به طور خاص ساخت بازی (game-engine) اما من فکر می کنم تمام اینها به هم ربط دارن . بخاطر اینکه وقتی شما می خواهید یک انیمیشن بسازید نیاز به مدل دارید پس مدل سازی (modeling) هم مهمه همچنین برای ارایه کار باید اون رو رندر (render) کرد پس رندر سازی هم با دو گزینه قبلی ربط پیدا می کنه .و همینطور مدل های انیمیشن های شما نیاز به rig دارند . البته بعضی از انها از بقیه هیجان انگیز ترند برای مثال مدل سازی بسیار هیجان انگیز است و همینطور انیمیشن سازی

چه نصیحتی برای کسانی داری که تازه می خواهند بلندر را یاد بگیرند؟


اینکه کاربران بلندر باید تلاش کنند و هیچ وقت دست از تلاش برای یادگیری برندارند حجم برنامه 8 مگابایت است و محدود اما وقتی شما وارد این محیط می شود دیگر هیچ حد و مرزی ندارد بنابراین نه ایده ها و نه محیط تمام می شوند . البته بعضی از چیزها در محیط سه بعدی یادگیریشان سخت است مثل rigging اما باید تلاش کرد و یادگرفت.

میشه کمی درباره کارهایی که انجام دادی و انجام می دی و قراره انجام بدی صحبت کنی ؟
پروژه Elephants dream بسیار پروزه جالب و خاطره انگیزی برای من بود و هیچ وقت ان صمیمیتی که بین اعضای گروه که همگی اوپن سورسی بودند یادم نمی رود . در حال حاضر دو ماه است که بر روی فیلم Plumiferos کار می کنم که این فیلم نیز تماما با ابزارهای اوپن سورس در Studio Manos Digitales در ارژانتین کار می کنم . بعد از اینکه برگردم ممکنه به پیشنهادهایی که بهم شده فکر کنم و شاید هم برای خودم کار کنم و فیلم های کوتاه یا بلند بسازم و رویاهام رو درش قرار بدم .
 ;)