انجمن‌های فارسی اوبونتو

لطفاً به انجمن‌ها وارد شده و یا جهت ورود ثبت‌نام نمائید

لطفاً جهت ورود نام کاربری و رمز عبورتان را وارد نمائید

اوبونتو ۲۰٫۰۴٫۱ منتشر شد.
انتظار می‌ره همهٔ اعضا هرچه زودتر به این نگارش ارتقا پیدا کنند. همهٔ پاسخ‌ها از این به بعد، بر پایهٔ اوبونتو ۲۰٫۰۴٫۱ خواهد بود.

نویسنده موضوع: موتور بازی سازی برای لینوکس  (دفعات بازدید: 2769 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال مشاهده موضوع.

آفلاین elliot_m

  • Newbie
  • *
  • ارسال: 3
  • جنسیت : پسر
موتور بازی سازی برای لینوکس
« : 05 مهر 1395، 12:21 ب‌ظ »
Godot ، یک نرم افزار بازی سازی یا اصطلاحا Game Engine    رایگان و مبنع باز است که  توسط دو برنامه نویس به نام های  Ariel Manzur و Juan Linietsky و به وسیله زبان برنامه نویسی قدرتمند C++ توسعه داده شده است . سازندگان Godot آن را تحت گواهینامه ی رسمی MIT ( MIT License ) در اختیار عموم قرار گرفته است .
گواهینامه ی MIT یکی از آزادترین گواهینامه های نرم افزاری است ، بنابراین تحت این گواهینامه شما اجازه دارید  :
برنامه ها ( بازی هایی ) که توسط Godot می سازید را بدون پرداخت هیچ گونه حق استفاده ای به سازندگان Godot ، به هر صورتی ( رایگان ، تجاری یا ... ) به اشتراک بگذارید
شما می توانید کدهای منبع Godot را تغییر بدهید ، به آن ویژگی های جدید اضافه کنید و یا حتی با استفاده از آن یک Game Engine جدید با نامی دیگر بسازید و منتشر کنید .
این Game Engine برای سیستم عامل های مختلف از جمله Windows ، Mac ، Linux عرضه شده و با استفاده از آن می توانید بازی هایی برای پلتفرم های مختلفی مثل Android ، Windows ، iOS ، HTML 5 بسازید .
سازندگان Godot ،  آن را اینگونه توصیف کرده اند :
« Godot یک Game Engine پیشرفته با ویژگی های بسیار زیاد است که می توان از آن به عنوان پلتفرمی برای توسعه ی بازی های دو بعدی و سه بعدی استفاده کرد . این Game Engine مجموعه ی بزرگی از ابزارهای پایه ای و ضروری برای توسعه ی بازی ها در اختیار شما قرار می دهد که می توانید به وسیله ی آن روی طراحی بازی تمرکز کنید نه اینکه مجبور باشید چرخ را دوباره اختراع کنید ! »
البته Godot بیشتر برای ساخت بازی های دوبعدی و بازی های دو نیم بعدی و نهایتا بازی های سه بعدی بسیار ساده کاربُرد دارد و نباید انتظار داشته باشید که این Game Engine همان امکانات و قدرت Game Engine های قدرتمند سه بعدی رایج را در اختیار شما بگذارد .
به خاطر ساختار نسبتا خاص این Game Engine ( در ادامه با آن آشنا می شوید ) یادگیری و کار با آن ساده است و با کمی وقت گذاشتن می توانید بر آن مسلط شوید و تقریبا هر بازی دو بعدی که خواستید را بسازید

آفلاین Mmjafari

  • High Sr. Member
  • *
  • ارسال: 556
  • جنسیت : پسر
  • لیلی نام دیگر آزادی ست
    • صفحه من تو گیت
پاسخ : موتور بازی سازی برای لینوکس
« پاسخ #1 : 05 مهر 1395، 12:56 ب‌ظ »
کدوم بازی  ها باهاش نوشته شدن؟

آفلاین ارباب!

  • Sr. Member
  • *
  • ارسال: 448
  • جنسیت : پسر
پاسخ : موتور بازی سازی برای لینوکس
« پاسخ #2 : 05 مهر 1395، 01:15 ب‌ظ »
سلام.
از زبان فارسی، bidi و right to left و این حرفا پشتیبانی می کنه..؟
Void Linux + XFCE

آفلاین elliot_m

  • Newbie
  • *
  • ارسال: 3
  • جنسیت : پسر
پاسخ : موتور بازی سازی برای لینوکس
« پاسخ #3 : 05 مهر 1395، 01:35 ب‌ظ »
کدوم بازی  ها باهاش نوشته شدن؟
چون این نرم افزار تازه اومده فعلا بازی زیادی نداری ولی یه نمونه اش اینه
http://kobuge-games.github.io/minilens
تقریبا شبیه به game maker studio خودمونه ولی این برای لینوکس هستش و از همه مهم تر متن باز هستش

آفلاین elliot_m

  • Newbie
  • *
  • ارسال: 3
  • جنسیت : پسر
پاسخ : موتور بازی سازی برای لینوکس
« پاسخ #4 : 05 مهر 1395، 01:41 ب‌ظ »
سلام.
از زبان فارسی، bidi و right to left و این حرفا پشتیبانی می کنه..؟
هنوز ازش استفاده نکردم نمیدونم ولی پشتیبانی هم نکنه باز میشه حلش کرد :)

آفلاین Mmjafari

  • High Sr. Member
  • *
  • ارسال: 556
  • جنسیت : پسر
  • لیلی نام دیگر آزادی ست
    • صفحه من تو گیت
پاسخ : موتور بازی سازی برای لینوکس
« پاسخ #5 : 05 مهر 1395، 02:18 ب‌ظ »
سلام.
از زبان فارسی، bidi و right to left و این حرفا پشتیبانی می کنه..؟
هنوز ازش استفاده نکردم نمیدونم ولی پشتیبانی هم نکنه باز میشه حلش کرد :)
خودت استفاده نکردی چرا پیشنهاد میدی؟
تازه این شیش ماهه اومده، زیاد تازه نیست

آفلاین koosha

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 734
  • جنسیت : پسر
پاسخ : موتور بازی سازی برای لینوکس
« پاسخ #6 : 05 مهر 1395، 09:03 ب‌ظ »
چرا طلب کارید ؟‌ :) خب وقت گذاشتند ، محبت کردند پیشنهاد دادند .
GNU/Linux
Debian8
I3 WM