انجمن‌های فارسی اوبونتو

لطفاً به انجمن‌ها وارد شده و یا جهت ورود ثبت‌نام نمائید

لطفاً جهت ورود نام کاربری و رمز عبورتان را وارد نمائید


 خبرها، اتفاقات و تصاویر مربوط به مربوط به جشن انتشار را با هشتگ ufest1804 در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

نویسنده موضوع: ویژگی های یک مدیرسیستم  (دفعات بازدید: 2317 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال مشاهده موضوع.

آفلاین 藤沼

  • Sr. Member
  • *
  • ارسال: 414
  • جنسیت : پسر
پاسخ : ویژگی های یک مدیرسیستم
« پاسخ #15 : 12 خرداد 1394، 12:35 ب‌ظ »
مثلا مباحث پزشکی
اصولاً در جهان پیشرفت رو بر پایهٔ نوشتارها، پژوهش‌ها و ایده‌های نو ارزیابی می‌کنن نه یادگیری یک مبحث خاص که قبلاً توسط دیگران معرفی و استفاده شده! در برنامه‌نویسی هم همینطور هست یعنی یادگیری یک مفهوم خاص به‌تنهایی دارای ارزش نیست بلکه خلق یک ایدهٔ نو از کمبودهای یک مفهوم یا مفاهیم خاصه که ارزشمند محسوب می‌شه. نسبتاً خلق دانش نو درون ایران جایگاهی نداره و فقط یادگیری و استفاده‌ اونه که نیازمند قدردانیه.
« آخرین ویرایش: 12 خرداد 1394، 12:48 ب‌ظ توسط نوید راد »

آفلاین Nelliel

  • High Hero Member
  • *
  • ارسال: 2149
  • جنسیت : پسر
  • Nelliel Tu Odelschwanck
    • وبلاگ شخصی
پاسخ : ویژگی های یک مدیرسیستم
« پاسخ #16 : 12 خرداد 1394، 12:57 ب‌ظ »
واقعا متأسفم برای همچنین دیدگاهی.

متاسف نباش خب حقیقته دیگه این یعنی نداشتن آزادی دقیقا این بحث مثل ویندوز و لینوکس است آزادی و محدودیت های بسیار داری یه فایل دانلود مکنی زنگ میزنن میگن الان اینترنت را قطع میکنیم دانلود را قطع کن این همه محدودیت اخه رسول جان با بحث پهنای باند هم موافقم من الان اینترنتم 128 توانایی های زیادی هم دارم یارو لیسانس کامپیوتر داره نمیدونه اوبونتو چیه توی یه شرکت کار میکنه که به خاطر شرکت اینترنت ماهواره ای دو طرفه براش مجاز کردن بعد من از هر 10 تا سایت 2 تاش را میتونم باز کنم


نقل‌قول
اصولاً در جهان پیشرفت رو بر پایهٔ نوشتارها، پژوهش‌ها و ایده‌های نو ارزیابی می‌کنن نه یادگیری یک مبحث خاص که قبلاً توسط دیگران معرفی و استفاده شده! در برنامه‌نویسی هم همینطور هست یعنی یادگیری یک مفهوم خاص به‌تنهایی دارای ارزش نیست بلکه خلق یک ایدهٔ نو از کمبودهای یک مفهوم یا مفاهیم خاصه که ارزشمند محسوب می‌شه. نسبتاً خلق دانش نو درون ایران جایگاهی نداره و فقط یادگیری و استفاده‌ اونه که نیازمند قدردانیه.

میخوام بیشتر از این موافقت کنم ولی نمیشه اخه ته موافقت اینهکه بگی بابا دمتگرم بزنننننننننننننننننننننننننننننن  ققققققققققققققققققققققققققققددددددددددددددش
« آخرین ویرایش: 12 خرداد 1394، 01:01 ب‌ظ توسط حسین حیدری »
وبلاگ شخصی - توییتر
طرفدار انیمه و مانگا - کاربر آرچ لینوکس

آفلاین Sadrolla

  • Sr. Member
  • *
  • ارسال: 443
  • جنسیت : پسر
پاسخ : ویژگی های یک مدیرسیستم
« پاسخ #17 : 12 خرداد 1394، 02:34 ب‌ظ »
مثلا مباحث پزشکی
اصولاً در جهان پیشرفت رو بر پایهٔ نوشتارها، پژوهش‌ها و ایده‌های نو ارزیابی می‌کنن نه یادگیری یک مبحث خاص که قبلاً توسط دیگران معرفی و استفاده شده! در برنامه‌نویسی هم همینطور هست یعنی یادگیری یک مفهوم خاص به‌تنهایی دارای ارزش نیست بلکه خلق یک ایدهٔ نو از کمبودهای یک مفهوم یا مفاهیم خاصه که ارزشمند محسوب می‌شه. نسبتاً خلق دانش نو درون ایران جایگاهی نداره و فقط یادگیری و استفاده‌ اونه که نیازمند قدردانیه.

حرف من اینه که کشور ما پیشرفت‌هایی داره و این پیشرفت پشتش این فکره که من به عنوان مسئول فلان جا باید وظیفه خودم رو به بهترین شکل انجام بدم

حالا این که تعریف پیشرفت اون‌چیزی هست که شما گفتید یا یه تعریف دیگه‌ای داره بحثی است جدا  که قصد ورود به اون رو ندارم. هرچند تعریف شما از پیشر فت هم برای من قابل قبول نیست
اول قوانین خدا را به طور کامل رعایت کنیم بعد انتظار حمایت کامل رو از خدا داشته باشیم.

آفلاین جادی

  • ناظر انجمن
  • *
  • ارسال: 1455
    • در دفاع از آزادی بیان
پاسخ : ویژگی های یک مدیرسیستم
« پاسخ #18 : 15 خرداد 1394، 12:46 ب‌ظ »
به قول خارجی ها اجازه بدین من دنده رو عوض کنم و مسیر بحث تغییر کنه.

من می گم مدیر سیستم باید اینها رو درک کنه:

۱- زبان. مدیر سیستم باید بتونه انگلیسی سرچ کنه، حرف بزنه و بخونه و تا حد معقولی بنویسه.
۲- متواضع بودن. مدیر سیستم باید متواضع باشه. مسخره است کسی فکر کنه همه چیز رو بلده. باید با اشتیاق یاد بگیره و پیش بره   و کاملا صادق باشه.
۳- درک کنه که شغلش سرویس دهی است. مدیر سیستم مثل اکثر تیم آی تی شغلش سرویس دادن به بقیه اجزای سیستم است. من باید درک کنم که هر کسی هر مشکلی که داره، مزاحم من نیست بلکه اصولا من اینجا هستم که سیستم ها درست کار کنن. اگر کسی چیزی رو بلد نیست، خرابکاری کرده، نمی فهمه، حوصله نمی کنه و .. من وظیفه دارم در حد خودم کمکش کنم و بعد مساله اش رو با کسانی که مسوولیتشون حل مشکله مطرح کنم. اگر یکی گفت «اف تی پی من کار نمی کنه» غیرحرفه‌ای ترین جواب اینه که «من تست کردم کار می کنه».  مدیرهای سیستم مثل اکثر بخش های آی تی یک سازمان عمومی، باید درک کنن که برای تسهیل کار دیگران اونجا هستن نه برای ادعای خفن بودن خودشون (:
آزادی کیبرد حق هر انسان است - کیبرد آزاد

آفلاین عمو عرفان

  • Jr. Member
  • *
  • ارسال: 54
  • جنسیت : پسر
پاسخ : ویژگی های یک مدیرسیستم
« پاسخ #19 : 16 خرداد 1394، 04:32 ب‌ظ »
من آشنایی زیادی با سیستم ندارم، ولی شانس اینو داشتم که چند جا در قسمت فناوری اطلاعاتش کار کنم و چیزهایی که به نظرم میاد اینا هستند:
۱.برخی ارگانها اصلا کار تیمی ندارن و هر کسی کار خودش رو به روش خودش انجام میده، تا یک مساله پیش میاد کلی زمان برای هماهنگی بین افراد با سیاست های گاها مخالف ، پیدا کردن اینکه مشکل مربوط به کدوم قسمت هست و پیدا کردن قیف و قیر و البته مسئول مربوطه  ;D نابود میشه. که همه اینا با یک روحیه کار تیمی و اولویت دونستن حل مساله مرتفع میشه. ( همین الآن یکی از سرورها خوابیده مسئول مربوطش نیست، زنگ زدم شرکت پیمانکارش میگه مشکل sql داره امکان دسترسی از بیرون نداریم ، ریستارت کنید شاید درست بشه؛ منم که مجوز دسترسی به اون سرور ندارم پس فعلا هیچی تا روز کاری بعد که خیلی آزار دهندست.)
۲.افرادی که سواد کافی ندارند (مثل من و امثال من البته یکم بهتر) گاها مسئول قسمت هایی میشن که ......
۳.اصلا اهمیتی به رفع مشکل کاربر داده نمیشه مثل صحبت زیر (البته شماره ۳ نقل قول رو دیگه نداریم) در پی پیچیده کردن قضیه هستند که معمولا کاربرا بیخیال موضوع میشن.

1. هیچوقت اجازه ندین که کلاینت‌هاتون پررو بشن. اگر قراره که هر کدوم از کلاینت‌ها 256kbps سرعت داشته باشن و شما بعد از تخصیص سرعت‌ها دیدین که چند مگابیت پهنای باند خالی دارین، به هیچ کسی اضافه‌تر از حقش ندین؛ حتی اگه پهنای باندتون بلااستفاده بمونه.
2. اگه برای یکی از کلاینت‌ها مشکلی پیش اومد و شما دیدین که با یه کلیک حل میشه، هیچوقت با یه کلیک حلش نکنی. قشنگ یه دو سه ساعتی طولش بدین. کلاینت شما و کارفرمای شما نمیدونن که تبحر و تجربه ی شماس که باعث میشه با یه کلیک بتونین مشکل رو حل کنین. بلکه اونا به شما به چشم کسی نگاه می‌کنن که با کمترین کار، حقوق خوبی می‌گیره.
3. شبکه‎ای که کامل و روان و بی عیب کار کنه، باگ ِ ادمین هستش. گاهی اوقات عمدا بزنین یه قسمت شبکه رو مختل کنین تا بقیه بدونن که شما الکی حقوق نمی‌‌گیرین و بودنتون در اون قسمت واقعا برای اون مجموعه مهمه!
۴.افزایش سطح علمی .........ههههه.........چی هست (البته از انصاف نگذریم شامل همه نمیشه)‬